dinsdag 16 mei 2017

Doe mee!

D66 in Katwijk groeit. Dat zien we terug in het ledenbestand en in de resultaten van de opeenvolgende verkiezingen van de afgelopen jaren. Deze groei willen we graag omzetten in meer zichtbaarheid en een sterker D66-geluid in onze gemeente. Doe mee!

Sinds 2014 is D66 voor het eerst sinds jaren weer echt vertegenwoordigd in de Katwijkse gemeenteraad. Met één zetel en twee burgerraadsleden laten wij een progressief en fris geluid horen. Sociaal en liberaal, met respect voor alle inwoners van de gemeente. Sinds de nieuwe start van onze partij in Katwijk, zijn we gestaag gegroeid. Regelmatig mogen wij nieuwe leden verwelkomen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Het draagvlak voor de ideeën van D66 neemt toe in de gemeente Katwijk.

De onderwerpen in de gemeenteraad hebben directe impact op u als inwoner van Katwijk. Denk daarbij aan de inkoop van zorg, de nieuwe bieb, de invoering van het Hoogwaardig Openbaar Vervoer en voorzieningen zoals het nieuwe zwembad. Hoe geeft de gemeente haar geld uit en is het geoorloofd om bijna 4 miljoen euro te spenderen om parkeren op zondag gratis te houden?

Waar een kleine groep groot in kan zijn
In de afgelopen jaren waren we niet alleen actief in de raadszaal, maar ook op straat en in buurthuizen. We organiseerden speurtochten in het Panbos, culturele wandelingen en voerden talloze gesprekken met inwoners op straat. Daarnaast organiseerden we vele bijeenkomsten in alle dorpskernen en over uiteenlopende onderwerpen. Ook in 2017 hopen wij weer veel mede-inwoners te spreken met bijeenkomsten over Futureproof Katwijk. De informatie die wij in deze bijeenkomsten ophalen, gebruiken wij als input voor ons nieuwe verkiezingsprogramma.

De groep mensen die in Katwijk in de afgelopen jaren op D66 stemden (tijdens de verkiezingen voor de gemeenteraad, het Europees Parlement, Provinciale Staten en de Tweede Kamer) stijgt met iedere verkiezing. Een mooi resultaat waar wij ons met een klein team actieve leden met veel plezier voor hebben ingezet.

We willen graag samen met u ideeën uitwerken om Katwijk socialer en liberaler te maken. Als fractie hebben we onze leden nodig als klankbord en als ogen en oren in de samenleving. Wat speelt er in uw omgeving? Wat vindt u belangrijk? Heeft u over deze of andere onderwerpen een mening? Laat dit dan aan ons weten! We willen u te allen tijde de gelegenheid bieden om samen ideeën uit te werken om Katwijk socialer en liberaler te maken. Doe mee!

Steun ons optimisme
Met de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 in zicht is dit meer dan ooit de tijd voor betrokken Katwijkers om zich aan te sluiten bij onze partij. Word lid! En vindt u het leuk om bij te dragen aan de campagne in Katwijk, bijvoorbeeld door onderdeel te zijn van ons team? Laat het ons weten, u bent van harte welkom om mee te doen.